5.12.06

Uno no tarda en darse cuenta...

... que el verbo chingar puede tener casi tantos significados como se quieran. Que significados para chingar, en sus múltiples formas gramaticales, nacen cada día, vaya.

Un chingo es mucho de algo y algo chingón es algo muy bueno; y si un chingadazo es un golpe fuerte, una chingaderita es una cosita y una chingamuza es una cosita pero despreciable, como cualquier porquería de la que no se recuerda ni el nombre.

Si algo está de la chingada es que está muy jodido y mandar a la chingada es, directamente, estar mandando a la mierda. Decir ¡Su chingada madre! sería similar a gritar ¡La puta que lo parió!; mientras que gritar ¡Chinga tu madre! es algo fuerte, tan fuerte que los diccionarios que hablan de eso dicen que es el insulto más grave para un mexicano.

En fin. Y hay más, pero no les voy a platicar, chingados - o chingaos, que es lo mismo-.

4 Hi diuen la seva:

A les 6.12.06, Anonymous Anónimo diu...

Això és una prova per saber si es pot comentar...

 
A les 7.12.06, Anonymous Anónimo diu...

chingo?chinga?buf...no deixa de se liós tantes interpretacions!!!!!
tu chinga jeje disfuta dels regalitus q demà ja seràn carbó!!!
un net

 
A les 8.12.06, Blogger Jelen diu...

És una mica liós tot plegat!! Pel que expliques, sembla que en masculí significa coses bones, i en femení coses dolentes. ¿Es així o és simple casualitat? Si continues amb l'estudi, cuenta, cuenta!!

Ptns!

 
A les 8.12.06, Blogger mnk diu...

... que la societat mexicana és masclista no ho nega ningú, i d’exemples n’hi ha mils, però en temes de llengua – i sense haver-ho analitzat amb detall- no noto que sigui sexista... de fet, està bastant repartit; el que sí que hi ha és un joc lèxic brutal amb pràcticament totes les paraules que et puguis imaginar... em ve al cap ara el joc amb la paraula “madre”... Uno puede estar pocamadre, estar mentando madres o llevarla a toda madre. Tampoco es igual estar madreado que darse de madrazos. En todo caso, aquí y en cualquier parte, de madres no hay más que una.

 

Publicar un comentario

<< Tornar a la pàgina principal